Година
спілкування
« Про дружбу та товаришування»
Мета: вчити дітей цінувати дружбу та друзів, вчитися бути справжніми друзями; виробляти в собі якості, що сприяють дружбі; розвивати почуття відповідальності, бажання не тільки брати, але й віддавати; виховувати толерантне ставлення до товаришів.
Обладнання: презентація, аудіозаписи
пісень про дружбу, фільм «Вигідна дружба», мікрофон, частини прислів’їв, конституція «Дружби».
Епіграф: Добре там живеться, де
гуртом сіється й ореться.
Прислів’я
Проблемне
питання: Чи легко прожити без друга?
Перебіг
заходу
Організаційний момент
Привітання. Емоційне налаштування учнів.
Дуже важливо путь важкий пройти,
Друга вірного в житті собі знайти,
Втішити засмучену людину
І до щастя відшукати стежину,
Дружби перекинути мости,
Бо із другом завжди легше йти.
А щоб веселіш було нам крокувати,
Не забудьте посмішку з собою взяти!
Діти, посміхніться один
одному, побажайте доброго настрою. Нехай на нашому заході панує атмосфера
доброзичливості, пізнання та успіху! Чому ми кажемо, що дружба
«починається з усмішки»? Що ви відчуваєте , коли вам хтось усміхається?Дорогі
діти! Сьогодні ми проводимо годину
спілкування на тему «Про дружбу і товаришування». Ми поговоримо про дружбу як
одну із загальнолюдських чеснот, спробуємо усвідомити значущість слова «друг»,
з’ясувати, яке значення дружби у житті кожного з
нас. Розмова про дружбу - цікава й багатогранна, ми спробуємо розглянути її зусібіч.
В усі часи дружба вважалася великою
цінністю. У скіфів дружба перевірялась кров’ю і служила військовим справам.
Дружба оформлювалася спеціальним договором і великою клятвою: надрізавши пальці
, побратими зливали свою кров в чашу і, змочивши в ній кінці мечів, куштували
цю кров. Після цього вже ніхто не міг їх розлучити.
В епоху середньовіччя дружба вважалась утіленням благородства і
вірності. Лицарська мораль ставила
чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків. Для людей епохи романтизму дружба – це живе
почуття, безпосереднє життєве переживання, вони називають його святою
Зараз
наш інформаційний центр розкриє нам це поняття, користуючись тлумачним
словником. Дружба – це близькі стосунки, засновані на взаємній допомозі,
прихильності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це активна
зацікавленість один в одному.
Дружба —
особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних
симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра
та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями
У кожного на парті є
приготовлені зазделегідь гілочки. А
тепер пригадаємо казку «Батьківський заповіт».
У казці розповідається про батька, який перед
смертю покликав своїх синів, дав їм по гілочці у руки і попрохав їх переламати.
Сини виконали батькову волю і переламали ці гілочки. Тоді батько зібрав ті
гілочки докупи, перев’язав їх і знову попросив зробити те саме, але сини не
змогли переломити цей оберемок. Тоді батько сказав: «Ось так і в житті кожного
з вас окремо легко скривдити, образити, а якщо ви будете разом, то ніякі вороги
вас не зламають і всі негаразди ви легко здолаєте».
Давайте зберемо гілочки в оберемок. Хай він стане
символом єдності нашого класу, символом дружби.
В усі часи люди розмірковували про дружбу. В усі часи вважалося великою цінністю мати друга. Дружба –
це одне з найбільших багатств, що може мати людина.
- Чи є, що золота дорожче на землі?
-У мудреця спитали якось люди.
- Недовго думав мудрий чоловік.
- Дорожча дружба – є , була і буде!
- Тоді чому сказали: сталь міцна
- Міцніша над усе – це знає всяк і всюди,
- Подумав трохи й відповів мудрець:
- Міцніша дружба є, була і буде!
Йому сказали:
Ураган страшний, корчує він дуби,
несе руїни
всюди
Чи є сильніше, що за ураган?
- Сильніша дружба є, була і буде.
- Усім
смакує не полин, а мед,
Мед люблять діти і дорослі люди,
Мед – найсолодший із земних дарів
-
Солодша дружба є, була і буде.
-
Притча”Багатство, дружба и
любовь”
То що ж таке дружба?
Які
асоціації викликає це слово?
Створимо
асоціативний кущ до слова «дружба»(робота в групах)
Чесність, вірність, підтримка, щирість, людяність,
довіра, взаємодопомога, безкорисливість, терпіння, ввічливість, спільні
інтереси, доброта, справедливість, повага, толерантність.
Зараз наш інформаційний центр
розкриє нам це поняття, користуючись тлумачним словником.
Дружба – це близькі стосунки, засновані на
взаємній допомозі, прихильності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей. Це
активна зацікавленість один в одному.
Хто ж такий друг?
Другом ми називаємо того, кому
довіряємо. Де немає повної відвертості, не може бути й дружби.
Притча”О добре и зле
Яким повинен бути друг?У вас на партах лежать лодоні, напишіть
на них 2 риси характеру, які повинен мати справжній друг. Давайте згадаємо які
риси характеру ви знаєте?
(прикріплюють на дошку)
Діти, товаришування, дружба – це взаємини між людьми, які
народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань.
Товаришувати можна з багатьма ровесниками, а дружити – лише з одним чи
кількома. Друзів пов’язує
велика повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія. (Стук у двері)
- Вибачте за запізнення. Можна зайти?
-Будь ласка.
- Добрий день, друзі! Я Юлія Прокопенко, журналіст
газети «Шкільне життя», дізналася, що у вашому класі проходить обговорення теми
«Дружба» й вирішила до вас завітати, так як я саме готую нову статтю, вивчаю
погляди на дружбу у підлітковому віці.
Хочу вам запропонувати декілька
ситуацій і з’ясувати шляхи їх вирішення.
Вправа
«Ситуація»
Ситуація 1.У класі хтось розмалював парту. Коли класний
керівник помітив це, він почав вимагати від учня, який за нею сидить, пояснень:
хто і коли це зробив?!. Учень сказав: «Я знаю хто це зробив, але не можу
сказати, тому що не можу зрадити друга». Вчитель попросив цього учня вимити
парту.
Скажіть, як
би ви вчинили на місці учня, який це зробив? (розмалював)
Хіба
справжній друг вчинив би так? Хто мав вимити парту?
Ситуація 2.
Друг просить у вас списати домашнє завдання.
Як ви поступите?
Ситуація 3.
Подивіться фільм «Вигідна дружба»і
скажіть:
Чи можна так
обирати друзів?
Чому до
дівчинки ніхто не прийшов на День народження?(тому що вона не вміє дружити)
Як ви
обираєте друзів і за якими критеріями їх оцінюєте?
Щиро дякую, дорогі друзі, за щирі, відверті
відповіді.
Давайте помалюємо!
(фізкультхвилинка)
А зараз давайте
трохи помалюємо. У вас на парті лежить листок. Ваше завдання – намалювати на ньому квітку, тримаючись разом
за один олівець.
Скажіть, вам
легко було виконувати це завдання? Вдалося відтворити задумане?
Ситуація 4.
Подивіться рольову гру діалог Наталки з матір’ю і дайте відповідь на питання: чи можуть батьки бути порадниками
та друзями своїм дітям?
Добре, коли батьки є друзями
своїм дітям, коли діти можуть поділитися з батьками своїми таємницями.
Пам’ятайте, що найвірніший друг – це мати, яка
ніколи не зрадить, не проміняє свою дитину на найкоштовніше, готова життя
віддати, щоб допомогти у скруті найдорожчій людині – синові чи донці.
Кожна хвилина нашого життя – це вибір. Вибір
поведінки, вибір вчинку, вибір життєвого шляху.
Ще з давніх-давен, за часів
військових лихоліть і в мирні часи шанували людей, які вміли дружити. Недаремно
народна мудрість говорить: «Сам погибай, а товариша виручай». Той, хто
зраджував друга, вкривав свою голову ганьбою.
Притча о брудний білизні
Робота в групах.
Вправа «Закінчи думку»
Робота над
прислів’ями.
Я вам даю частини
прислів’їв, їх потрібно з’єднати, щоб вийшло прислів’я про дружбу, і пояснити
значення одного з них, яке найбільше вам до душі.
1.Друзі пізнаються в біді.
2.Старий друг кращий за нових двох.
3.Дружба дружбою, а служба – службою.
4.З ким поведешся, від того й наберешся.
5.Не той друг, що медом маже, а той, хто правду
каже.
6.З другом і вогонь, і в воду.
7.Дружба з роками не старіє, а міцніє.
8.Скажи, хто твій друг, і я скажу, хто ти.
9.Друга шукай, а знайдеш – тримай.
10.Одяг кращий новий, а друг – старий.
11.Дерево міцне корінням, а людина - друзями.
12. Як будемо в дружбі жити – нас нікому не
зломити.
Діти, ви спробували
проаналізувати деякі ситуації, обговорили їх, згадали прислів’я про дружбу. А тепер давайте поговоримо про вас.
Скажіть:
1.У вас є друзі?
2. За що ви їх називаєте друзями? За що поважаєте?
3. Які моральні якості ви найбільше цінуєте в
другові?
Розібратись в цьому нам допоможе гра «Квітка
дружби».
Кожній рисі характеру відповідає певний колір.
Оберіть ті риси, які ви найбільше цінуєте в другові, із пелюсток відповідного
кольору зробіть квітку дружби.
(Від групи виходить один учень і називає якості, які вони
цінують в другові)
Я теж додаю до нашого символу свою квітку дружби,
щоб наша дружба з вами міцнішала з кожним роком.
Діти, за вікном - зима. Сумні безлисті
стоять дерева. Тож нехай у нашім класі розквітають «Квіти дружби».
6.
Чи легко бути другом? Як ви вважаєте?
Ні, бо і
самому треба бути таким, яким ти хочеш бачити друга.
Складіть
Конституцію дружби.
( За 2 хв.
придумайте якнайбільше добрих законів дружби).
*Завжди допомагати один одному.
*Ділити все навпіл.
*Бути безкорисливим.
*Завжди прислухатися одне до одного.
*Не брехати одне одному.
*Не кривдити та не обзивати одне одного.
*Завжди підтримувати одне одного.
*Допомагати одне одному.
*Завжди чинити по справедливості.
*Не залишати одне одного в біді.
*Завжди поступатися одне одному.
Це закони, які сприяють зміцненню дружби.
Готуючись до виховної години, ми
провели анкетування. Його метою було дізнатися, чи маєте ви друзів, чи легко їх
знаходите, чи ви самі є справжніми друзями.
Що ж друзі у вас є. І це дуже
мене тішить. Важливим для вас у дружбі є надання підтримки у будь-якій
ситуації. Найважливішими рисами для задоволення дружніх стосунків ви вважаєте
вірність, щирість, сумісність характерів, розум.
А тепер підведемо підсумок сказаного нами, зробимо
висновки.
Кого можна назвати справжнім
другом?
(Дискусія)
1.Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює
свого друга.
2.Справжній друг – це той, хто ніколи не
розповість про секрети свого друга.
Складемо сенкан до характеристики друга.(Кожна група)
1. Друг.
2. Вірний, безкорисливий.
3. Допомагає, підтримує, радить.
4. Друг – це означає друге « я».
5. Товариш.
*Чи всі люди мають справжніх друзів?
*Чому дехто не має справжніх друзів?
«Займи
позицію»
Чи
легко прожити без друга?
Чому? Аргументуйте свою думку.
Хто вважає, що легко, стаємо праворуч,
хто-ні, стаємо ліворуч.
Так, «Хочеш мати друга – будь ним». Це мудре старе
прислів’я. «Потрудись для того, хто поруч». Навчись сприймати його радість і
горе, негаразди, як свої власні. Подумай про те, як його зробити щасливішим, не
жалій для цього ні сил, ні часу.
Добре, коли у людини є
надійний друг, але пам’ятайте. Якщо ви хочете мати надійного, доброго, щирого,
чесного друга, то і самі повинні бути таким.
Нелегко бути добрим другом,
Це як талант і як судьба.
Рідніше кровних – браття духом,
Хто їх розлучить? Смерть хіба!
А втім, - це істина затерта,
Завчасно вживана, мабуть…
Суть дружби є самопожертва,
Тому нелегко другом буть.
Бережіть друзів, якщо вони у вас є і шукайте, якщо
їх іще немає. Нехай у вас завжди буде вірний товариш, який підтримає вас у
горі, розділить вашу радість і будьте самі добрими друзями.
Діти, якщо будемо в дружбі жити – нас нікому не
зломити.
( Звучить пісня про
дружбу)
Игра
№1 «Узнай товарища»
Ведущий
загадывает одного из участников игры. Потом начинает рассказывать о нем, остальные
должны догадаться, кто это.
Например:
Этот
мальчик невысокого роста, не полный и не худой, т.е. среднего телосложения.
Имеет темные волосы, короткую стрижку. Приятный для общения. Старается говорить
правду. Язык у него очень хорошо подвешен. У него есть задатки лидера. Он
приколист.
Игра
№2 Знаете ли вы своих родителей? Родители знают ли своих детей?
Раздается
задание родителям и детям.
1)
день рождения
2)
близкий друг
3)
любимый фрукт
4)
любимое блюдо
5)
любимое занятие
6)
любимый день
недели
7)
цвет глаз
8)
любимые цветы или
любимое животное
9)
любимая одежда
10)
любимая книга или
фильм
.
.
Немає коментарів:
Дописати коментар